Japonský inženýr a průmyslník Sóičiró Honda(本田宗一郎), měl už jako patnáctiletý kluk ze zapadlé vesnice velký sen. Miloval totiž motory a toužil s nimi v budoucnu pracovat. A protože se svého snu držel, povedlo se mu to dotáhnout mnohem dál, až tam, kde se s ním setkáváme i my – automobilka, která nese jeho jméno, je osmou největší na světě.
Sóičiró Honda se narodil 16. listopadu 1906 v Japonsku. Přestože již 5. srpna 1991 ve věku 84 let v tokijské nemocnici zemřel, z mysli nás ostatních nesejde, neboť se po dobu svého života stal symbolem japonského průmyslu. S motorkami a auty, nesoucí jeho jméno, se dnes a denně setkáváme.
Jeho motto zní: „můj život je hon za rychlostí“.
Osobní mobilitou nebyl zprvu automobil, ale jízdní kolo. Právě jejich opravami se nejprve Sóičiró Honda zabýval v dílně svého otce. Malého Sóičiró Honda škola vůbec nebavila, a tak raději ve svých patnácti letech opustil domov bez maturity. Usadil se v Tokiu, kde začal pracovat jako opravář aut a motocyklů. Zde brzy objevil své skryté nadání. Po šesti letech se s nabitými zkušenostmi vrátil zpátky domů, kde si otevřel vlastní opravnu aut.
Zde se otevírá jeho tvůrčí mysl. Neboť nejenže opravuje automobily, ale vymyslel dokonce první zdvižný výtah, který měl pomoci jeho technikům v tom, aby nemuseli při své práci ležet na zemi.
Úspěch mu rychle stoupá do hlavy, a svou vášeň si vybíjí nejen v dílně, ale také na závodišti. Automobilových závodů se účastní ve voze vlastní konstrukce. Protože měl nehezkou havárii, za volant sportovního vozu už vícekrát nesedl.
„99% úspěchu znamená neúspěch“.
Pouští se do výroby pístních kroužků, vynalezl frézovací stroj na automatickou výrobu dřevěných vrtulí letadel, a věnoval se všemu, co ho fascinovalo. Ale až po válce sklízí velké úspěchy. Vrátil se totiž na svůj začátek – k jízdním kolům. Zkonstruoval svůj první prototyp motorizovaného kola, z něhož se později zrodí známý moped značky Honda. Těchto jednoduchých strojů s motorem o objemu 50 ccm se dodnes vyrábí nespočet. Oblíbené jsou především pro odolnost a spolehlivost. Z Hondovy továrny jich vyjelo již přes šedesát milionů.
Sóičiró Honda se však nezastaví jen u motorek. Jeho další metoda jsou automobily, jejichž hlavní předností jsou pevné konstrukce a levné náklady.
29.4.2023